Een door-de-weekse dag in Astam - Reisverslag uit Astam, Nepal van Matties Eversdijk - WaarBenJij.nu Een door-de-weekse dag in Astam - Reisverslag uit Astam, Nepal van Matties Eversdijk - WaarBenJij.nu

Een door-de-weekse dag in Astam

Door: Matties

Blijf op de hoogte en volg Matties

03 Januari 2007 | Nepal, Astam

Hee Namasté!

De tijd begint nogal te dringen...hoewel ik nog een kleine maand hier in Nepal zit, heb ik waarschijnlijk nog maar 7 werkdagen in Astam voor de boeg. Dat komt voornamelijk doordat ze op dit moment op m'n schooltje bezig zijn met een soort tentamens, waardoor er 2 weken lang geen les gegeven wordt...

Toch wil ik jullie vandaag een klein chronologisch kijkje in mijn leven geven, tijdens een door-de-weekse dag in Astam:

7.00 u.: Rond deze tijd wordt ik meestal wakker door 't oranje licht van de opkomende zon dat m'n kamer binnenschijnt. Nog ff een half uurtje muziek luisteren...
7.30 u.: Tijd om beneden op de veranda thee te komen drinken, waarna Hanneke en ik nog lekker wat int zonnetje zitten te lezen en onze lessen voor die dag voorbereiden.
9.00 u.: Bisnoe komt aanzetten met Dal Bhat.
9.30 u.: Tijd om naar school te gaan.
10.15 u.: Aankomst op school. Is altijd leuk, aangezien alle 50 leerlingen je ff willen laten weten dat ze er zijn...:) "Goodmorning Sir!", "Namasté!" of heel aardig een handje komen geven. Daarna lesgeven.
13.00 u.: Een uurtje middagpauze; ik ga dan naar een klein winkeltje naast de school, krijg daar wat thee en noodles en ga daarna zo snel mogelijk weer terug naar school zodat ik de badmintonrackets uit kan delen, want daar zijn ze echt helemaal gek op!
14.00 u.: Het middagprogramma: eerst een uurtje lesgeven, en tussen 15.00 & 16.00 u. is 't natuurlijk weer tijd voor Nepal - Nederland...!
16.00 u.: School is klaar voor vandaag, en rond 16.00 loop ik dan ook met een groep kids om me heen naar huis toe. De terugweg duurt dus ook altijd een stuk langer, ook omdat hun families iedere dag ff een kort gesprekje willen houden...half int engels, half int nepali.
17.15 u.: Thuis bij Bisnoe en Shoshi. Op dit moment staat er altijd thee met nepalees brood of gepofte mais op me te wachten. Daarna wat kletsen met Hanneke, beetje lezen boven in onze kamer...
19.00 u.: Om zeven uur worden we door Bisnoe dwars door de kieren in de houten vloer naar beneden geroepen om Dal Bhat te komen eten met "mummie and daddie". Daarna weer terug naar onze kamer, muziekje luisteren, spelletje spelen...en rond 22.00 u. horen we ze beneden meestal flink snurken, en weten we dat het tijd wordt om te gaan slapen.

Update over m'n schooltje:
Vorige week heb ik nieuwe sloten gekocht, zodat ieder klaslokaal goed op slot kan. Verder een hoop educatieve posters om in de klassen op te hangen, plus lijm om tekeningen op de muur te plakken. De klaslokalen beginnen er nu dus echt een stuk beter uit te zien. Na de tentamens ga ik boeken, schriften en pennen aanschaffen, en de kids een extra groot plezier doen door nog wat meer badminton-stuff voor ze te kopen...

Dikke knuffel uit Nepal!

  • 03 Januari 2007 - 16:59

    Amir:

    Eey Tiesje..
    echt super dat je daar zulke veranderingen brengt. wel vreemd dat de andere leraren dat niet doen maar ja zo kom je daar gewoon les geven en laat je ook wat moois achter voor die kinderen zodat ze je in ieder geval niet snel zullen vergeten!!

    Later!!

  • 03 Januari 2007 - 18:41

    Frans:

    Ha ties!
    Leuk joh om van alle nieuwe spulletjes te horen! Ik weet niet of je van Henk hebt doorgekregen hoeveel er precies is opgehaald? Ik was op vakantie......
    Ik zal je nog wel ff mailen!
    Greetz Frans

  • 03 Januari 2007 - 19:23

    Hubrecht:

    klinkt echt super zo'n dag ties, vind je het niet heel jammer dat het er al weer bijna opzit? bisnoe en shoshi lijken me ook echt superleuke mensen als ik jou verhalen zo hoor!

    X

  • 03 Januari 2007 - 20:33

    Bouw En Dicky:

    Leuk om elke week het nieuws te zien uit Nepal
    We vinden het prachtig en
    kijken er steeds naar uit
    volhouden zo, ze zullen jou daar niet gauw vergeten
    groetjes

  • 03 Januari 2007 - 22:19

    Willem:

    Nog gelukkig nieuwjaar (kan nog net :) ). Mooi dat evelijntje nog een "verhaal-waar-niemand-op-zit-te-wachten" heeft gepost. Foto's zijn stoer.

    Ga je goed, ouwe womanizer.

    Groeten,Willem

  • 03 Januari 2007 - 22:25

    Eef:

    He lieve Ties,
    Ik wens je een heel mooi, gelukkig en bijzonder 2007 toe! En dat wordt 't wel! Heel erg leuk om te lezen hoe jouw doordeweekse dag eruit ziet en om te zien dat je zo geniet. En wat goed dat je je zo kan inzetten om de school op te knappen! Hier kan ik ook al gaan beginnen om de dagen af tellen tot de reis naar San Francisco. Ik kan echt niet wachten om te gaan.

    Veel liefs, Eef

  • 04 Januari 2007 - 04:03

    Anjo En Jacinta:

    snik,snik...je bent net weer naar Pokhara vertrokken en we missen je nu al heeel erg.......KOM TERUG:p hihi nee hoor, heel veel plezier op trekking!!

  • 04 Januari 2007 - 10:40

    Sanne:

    Super,die foto's =)
    Om te genieten ;) Ze zullen die vlotte, leuke meester vast erg missen! (en hun voetbalwedstrijdjes)
    kusjes, je zusje

  • 05 Januari 2007 - 12:20

    Viool:

    Hey menneke!

    Je bent echt de leukste meester die ik ken ;)! Helemaal tof! Jammer dat je tijd er in Nepal al weer bijna op zit joh! Maar er staat je vast nog veel meer leuks te wachten! Hoe was jou oud en nieuw btw? Geniet er nog even van!

    xxx

  • 05 Januari 2007 - 18:08

    Henk Zielstra :

    € 350,00 is ingezameld tijdens de collecte bij de kerstvieringen. De Louise de Coligny verhoogt dit met € 150,00
    Het geld is vandaag overgemaakt (05-01-07)
    Houdt ons op de hoogte van wat je hiervoor mogelijk hebt gemaakt, dit ook voor de ouders die de nieuwsbrieven lezen.
    Zet 'm op Matties. Met bewondering voor wat je doet wens ik een heel grandioos 2007. Tot mails.

    Henk Zielstra
    Directeur Louise de Coligny

  • 06 Januari 2007 - 12:54

    Daphne:

    Hey Matties,
    Leuk om je verhalen zo te lezen. Moet toch even checken waar mijn lieve vriendinnetje mee uit hangt ;-). Veel suc6 nog daar in Nepal.
    Kus vanuit Nijmegen

  • 06 Januari 2007 - 19:02

    Pap En Mam:

    Hi Ties, meester Jaap(van Jacques Vriens)deelde spekjes uit. Jij doet het op jouw manier: badminton-stuff..xx P en Sj.

  • 09 Januari 2007 - 11:24

    De Van Herwijntjes:

    Je hebt hier wel je bezigheid,je maakt er heel wat van maar het ziet er goed uit.Succes en veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Astam

Azie

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2007

"Ties is wee tuus!"

22 April 2007

Back in Bangkok!

07 April 2007

The 4.000 Islands, Phnom Penh & Angkor Wat

20 Maart 2007

Gooooooooodbye Vietnam!!

11 Maart 2007

Het gevoel van Nong Khiaw...
Matties

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 74659

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 22 April 2011

Zuid-Amerika

29 Oktober 2006 - 28 April 2007

Azie

Landen bezocht: