Met je hoofd in de wolken - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Matties Eversdijk - WaarBenJij.nu Met je hoofd in de wolken - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Matties Eversdijk - WaarBenJij.nu

Met je hoofd in de wolken

Door: Matties

Blijf op de hoogte en volg Matties

10 November 2006 | Nepal, Pokhara

Pokhara! Ook al is het de tweede grootste stad van Nepal, het ziet er totaal anders uit dan Kathmandu. Dat was al direct duidelijk toen we na het raften Pokhara binnenreden. By the way, we zaten natuurlijk weer bovenop op de bus eej, want dat rockt! Leuk ook als je iedere keer weer moet bukken voor die electriciteitsdraden die laag over de weg hangen...

Maar goed, Pokhara is dus totaal anders: de straten zijn breder, schoner en minder druk. De bebouwing is een stuk lager dan in Kathmandu, en de verkooptechniek van de verkopers is ook een stuk minder aggressief. Ook zie je hier geen riksja's aangezien de afstanden makkelijk te lopen zijn. Het toeristische leven speelt zich namelijk vooral af in en rond Lake Side, een lange straat met winkeltjes die langs het meer loopt. Dit meer is trouwens schitterend! Mooie kleuren en uitzichten natuurlijk, maar er zijn ook verschillende restaurantjes met een ontzettend romanTies terrasje aan het water...en je kunt er voor een paar euro een bootje huren, en lekker zonnen, midden op het meer! Tsjakka, dat hebben we natuurlijk ook direct gedaan! Al met al, ik ben een fan! Dat is maar goed ook, aangezien ik hier de komende 3 maanden in de weekenden rond zal lopen.

1 bigtime nadeel: het internet is stukken slechter en duurder dan in Kathmandu...Huubie, jij hebt daar meer verstand van dan ik; is een downloadsnelheid van 155 bytes per seconde (!!) een beetje te tolereren?! :p

Nadat we Pokhara hebben ontdekt, hebben we een korte trekking gemaakt richting Astam, het dorpje in de bergen waar ik les ga geven. We vertrokken 's ochtends al om 6 uur, zodat we de zonsopgang konden zien vanaf een schitterend uitkijkpunt! Check de foto's maar!
Vervolgens zijn we begonnen aan onze wandeltocht, totdat we uiteindelijk in het dal de wolken onder en naast ons voorbij zagen zweven! Zo gaaf...

Na een paar uur lopen kwamen we in Astam aan, bovenop de top van een berg. Als ik het nu een "dorpje" ga noemen, dan is dat waarschijnlijk het grootste compliment dat het sinds lange tijd te horen heeft gekregen...het is namelijk zo ongelofelijk klein dat het zelfs door f*cking Scharendijke nog keihard uitgelachen zou worden! Maar goed, dat was wel echt wat ik zocht, aangezien die kinderen echt beroerd engels spreken. Ook heb ik m'n school gezien, maar dat is werkelijk niets meer dan een barrack. Twee van de vier klaslokalen waren zelfs compleet leeg, niet eens banken of tafels! Misschien komt dat nog, laten we het hopen. Ook zal ik wel flink op moeten passen wanneer ik met die kids ga voetballen daaro, want als ik die bal ff goed op m'n pantoffel krijg, dan mag ik direct 1800 meter naar beneden klimmen om de bal te halen. Aan het einde van het "schoolplein" loopt de berg namelijk weer stijl omlaag! Maaaaaaar...afgezien van al deze kleine aandachtspuntjes, kom ik straks wel te werken op de school met het mooiste uitzicht ter wereld!

xT

P.s.: Uitspraken van de laatste week;

Rene: "These are the new volunteers, kers-fresh!"

Rene: "Als je er eenmaal in zit wordt het lekker...tsja, dat is wel vaker zo..."

Rene: "Als je je kut voelt ben je toe aan een man"

Annelies: "Deze berg is eigenlijk te horizontaal"

• 10 November 2006 - 16:07

Frans:

Je boft toch maar weer hé!
    Haha, misschien moet je dan toch eens gaan base-jumpen met die kids in plaats van voetballen!
    Ben benieuwd naar de 'methodes' die ze gebruiken ;) Wie weet kom je daar nog leuke dingen tegen die er op de LdC nog niet zijn ;).

Veel succes hé en ik blijf de berichten volgen, mzzl Snarf

• 10 November 2006 - 18:26

Tonny:

wat zal jij straks een prima conditie hebben zeg, door dat voetballen Nou Ties, succes met je nieuwe job.Maak er wat van hè

• 10 November 2006 - 20:56

Peter En Sjanie:

Hi Ties,loop jij nog maar even met je hoofd in de wolken...Wij genieten van je verhalen!

• 10 November 2006 - 21:18

Leo Gea Tim Bob:

Super dat je zo enthousiast bent!!!
    Je schrijft heel beeldend. We zien je daar zo rond struinen!!!

• 11 November 2006 - 16:45

Sanne:

Heeeej lekkerding! Super vet om te lezen wat je daar allemaal doet enzo, ziet er ook uber cool uit. Have fun! xx je lievelings zusje

• 11 November 2006 - 19:01

Tante Janneke:

Wat leuk om zo`n ondermemende neef te hebben.We houden je in de gaten hoor.
    Het was weer leuk bij je moeder.Veel succes.

• 11 November 2006 - 19:53

Ellen:

Hey Engeltje,
    zo je hebt je plekje gevonden:) Engeltjes horen ook met hun hoofd in de wolken! Het ziet er allemaal geweldig uit op de foto´s. En ik ben benieuwd naar al je verdere avonturen, ook als de school gaat beginnen. Geniet er van, maar zo te lezen lukt dat allemaal wel:)
    Dikke kus!

• 16 November 2006 - 09:26

Viool:

Tiesje,

Helemaal tof weer! Echt vet ook dat je het zo naar je zin hebt! O, en zeg maar tegen Rene dat ie gelijk heeft ;)!!
    En uit het oogpunt van een bijna gymdocente... lijkt me niet echt veilig om te gaan voetballen! Maar uitdagend is het zeker! Ja zinvol... daar valt over te discussieren. Heel veel succes op je schooltje in de wolken!!!

Kus x

• 17 November 2006 - 21:46

Jacqueline:

Hoi matties'
    ik geniet van je reisverhalen, en ik krijg zin om daar ook eens te kijken, misschien is er nog een kleuterklasje over ,met zo'n leuke deur.
    Succes, en heel veel plezier!!!