Paddle or Die! - Reisverslag uit Bārābise, Nepal van Matties Eversdijk - WaarBenJij.nu Paddle or Die! - Reisverslag uit Bārābise, Nepal van Matties Eversdijk - WaarBenJij.nu

Paddle or Die!

Door: Matties

Blijf op de hoogte en volg Matties

04 November 2006 | Nepal, Bārābise

Hi babes!
Afgelopen woensdag hebben we het openbaar vervoer eens een kans gegeven...we vertrokken 's ochtends vroeg al om 7.00 a.m. met de bus richting Barabise, dat is een klein plaatsje ten oosten van Kathmandu.
Toen ik instapte kreeg ik trouwens van Rene, onze grote leider hiero, te horen dat m'n bungee-jump niet meer echt in het programma paste! Als ik het toch wilde doen had ik de komende dag de groep alleen moeten laten om in m'n eentje te gaan springen...mmmmm, daar ben ik dan toch een beetje te aandachtsgeil voor om dat alleen te doen;) Komt nog wel een keer, ergens een keer in een weekend. Weet je trouwens dat het ook meteen de tweede hoogste bungee-jump ter wereld is?!:p

Maar goed, die bus... Zoals te verwachten was werd dat ding helemaal vol gestauwd met mensen en bagage, echt wel even een tikkeltje anders dan Connexxion, zeker toen we na ongeveer een uurtje het dak op mochten!! Hoe cool is dat! Vet uitzicht, heb ook mooie foto's gemaakt denk ik. En dan maar rijden bovenop dat ding, over allerlei smalle wegen, lekker een beetje overhangen richting afgronden enzo...je kan je er vast wel wat bij voorstellen.

Toen we aankwamen in Barabise hebben we een hele mooie wandeling gemaakt door de bergen, tussen alle rijstterrassen door. Naar de top van de berg ("heuvel" in hun ogen) duurde anderhalf uur, en dat was flink zweten. Maar onderweg wordt je dus doodleuk ingehaald door zo'n local met een zak van 30 kilo rijst op z'n hoofd...! En oja, hij liep met krukken, hij had namelijk een beenamputatie... Okeeeeee dan!
Owja pap, met die wandeling kwamen we trouwens vlakbij het gebied waar de Maoisten zitten.

Volgende dag (donderdag) weer met de bus richting de Tibetaanse/Chinese grens. Was daar echt een gedrang, want die Nepalezen willen dus al bijna niemand doorlaten, maar die Chinezen zijn helemaal bizar, we mochten niet eens foto's nemen van hun grensovergang! Nou ja, lekker toch gedaan...:p

En gisteren zijn we gaan wild-waterraften! Beterrrr! Eindelijk echt een beetje sensatie! Ik had toevallig ook een erg bemoedigende peddel gepakt, iemand had daar heel aardig "Paddle or Die!" opgeschreven. Uitgebreide veiligheidsinstructie gehad van bijna een uur, en Rene had ons nog even verzekerd dat het wel goed zo komen als we ons tenmiste maar altijd met een pinkje vast zouden houden, gewoon voor de zekerheid. Er was gelukkig in de afgelopen 2 jaren dat hij dit met Cross Borders deed nog nooit iemand uitgevallen, dus dat was wel iets om trots op te zijn...!

...ik donderde er dus vrolijk uit ja...

Kom ik ermee weg als ik zeg dat ik een hele mooie vis wilde vangen voor het avondeten?! :p

xT

• 04 November 2006 - 11:07

Huub:

ahhhhh te gek ties! die foto's zien er echt heel vet uit! superleuk dat je nu binnen een week al 2 berichten hebt kunnen plaatsen sowieso. En dat over die boot, ja je was waarschijnlijk iets te overmoedig, zo van 'ah joh dat gebeurt mij toch niet' ;) Zijn daar geen foto's van?! hehe..superveel plezier komende dagen bro!

X H

• 04 November 2006 - 11:29

Stijn:

Jongen, het zal jouw weer eens niet overkomen:p en nu kan rene niet zeggen, dat het zo veilig is, omdat er nog niemand uit is gevallen:D Alles klinkt wel supervet, jammer van het bungee-jumpen! X Stijn

• 04 November 2006 - 14:13

Viooltje:

Vet vet vet ties! Echt helemaal cool! Leuk die foto's erbij, krijg je toch een beter beeld bij het verhaal! Ook leuk om te zien waar je zoal uithangt! En vissen vangen... Das een echte mannensport hoor Ties ;)!
    Maar echt heel stoer allemaal! Goed bezig.. kan niet anders zeggen! xxx

• 04 November 2006 - 23:00

Sjanie En Peter:

Natuurlijk reageren je ouders iets minder enthousiast op dit soort verhalen....Maar ze herkennen er wel hun oudste zoon in. Wil je het wel pas achteraf vertellen als dat bungyjumpen toch doorgaat..??

• 04 November 2006 - 23:01

Sjanie En Peter:

• 05 November 2006 - 11:12

Leo Gea Tim Bob:

Wat een verrassing al snel zo'n 2e bericht!
    Al een witte top gezien?
    Hoe is het weer, wat is de temp? Lieve groet uit Middelburg

• 06 November 2006 - 11:27

Paulisca:

Leuke berichten zeg, avontuurlijk Nepal! Succes daarzo :D

• 08 November 2006 - 12:56

Mientje Macho:

nou ja. matties stoerdere verhalen kan ik niet lezen van je, maar ja het enthousiasme van je macho -verhalen heeft ook zo zijn charmes.
    Ben benieuwd te lezen wat je over 4 weken heb neergeschreven.Lieve groet.

• 08 November 2006 - 20:50

Dré:

hmmm.... hoop maar niet dat ze bij het bungee-jumpen zeggen dat er nog nóóit iets fout is gegaan ;) Nederlandse waterrat die je bent :) Heb je die tweede post vanuit een chinese gevangenis gezet of valt dat nog allemaal mee? Klinkt iig goed allemaal! En leipe shit van die lepra-dude met z'n 30 kilo rijst... Heb je nog naar z'n work-out programma gevraagd? is misschien iets voor 's avonds na het lesgeven enzo...:P

• 08 November 2006 - 20:50

Dré:

• 09 November 2006 - 21:47

Alfred En Jarina:

Leuk om zo je avonturen te volgen.Het lijkt er op dat je het prima naar je zin hebt.Maar dan nu het echte werk,we wensen je veel succes!

veel groetjes...