The Longest Day - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Matties Eversdijk - WaarBenJij.nu The Longest Day - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Matties Eversdijk - WaarBenJij.nu

The Longest Day

Door: Matties

Blijf op de hoogte en volg Matties

31 Oktober 2006 | Nepal, Kathmandu

Hi Hollanders!

Jaja...Jetzt Gehts Loss!! Vergeef me als ik een beetje chaotisch typ, en niet helemaal volledig ben in m'n bericht, maar 't is hier ook allemaal nogal chaotisch en TOTAAL anders dan thuis! Maar allereerst ff voor de duidelijkheid, ben dus veilig aangekomen ja!

Shiiit, ik ga echt nooit volledig kunnen zijn, d'r is echt teveel!! Maar ik doe een poging...

Toen ik afscheid had genomen was ik alweer zo achter op de groep dat ik in m'n eentje door de douane en die grappen ben gelopen, en nadat ik 't al lastig had tijdens 't afscheid, had ik toen ook echt 't gevoel dat ik echt alleen was.

Maaaaar!! Dat veranderde direct in het vliegtuig! Vooral de reis van Frankfurt naar Bahrein was heel gezellig, zat naast een heel aardig meisje, hebben veel gekletst en muziek geluisterd, en dat geeft direct een gaaf gevoel! Had er toen ineens zoveel zin in...(voor de uitzwaaiers; ze heet Su-Anne btw, dat meisje uit Shri Lanka).

Overstappen ging allemaal zonder problemen, alleen heb ik nergens kunnen slapen, ook niet in die 5 uur op Bahrein, dus was extreem moe toen we aankwamen in Kathmandu. Wat een belachelijk vliegveld trouwens, 1 vliegtuig per uur! Toen ik aankwam werden we opgevangen door Rene Veldt, ons aanspreekpunt hiero. Hele aardige, behoorlijk levendige man. Hij laadde ons in busjes, tassen op het dak, om vervolgens na 2 minuten aangereden te worden...hahaha!! Ja echt dus eej, aan mijn kant beukt een klein skodaatje vrolijk onze rechterkant in. Nix ernstig, was blikschade, overstappen, en door naar het hotel. En ik was zooooo moe...

Kon toen nog niet slapen, want we zijn gaan eten, hebben een briefing gehad, en kon toen uiteindelijk na ongeveer 65 uur zonder slaap eindelijk es op m'n matras neervallen, maar niet te hard, anders breek je wat. Shit, zo'n ding is 4x dunner dan in Nederland, voelde me net een ikea-bouwpakket toen ik vanmorgen opstond!

Vandaag Nepalese les gehad, best cool, maar wat het leukste is, is wat er nog allemaal gaat komen! Hebben het programma voor de komende week gehad; morgen een lange wandeling door de bergen (zo mooi!), en daarna worden de dagen gevuld met een beetje nepali-les, en veel bungee-jumping(!!), wild-water-rafting, para-gliding, op safari op een olifant, zwemmen met die olifanten (schijnt heel leuk te zijn) en een korte trekking rond Astam, de regio waar ik over een week heen ga.

In de tussentijd blijf ik lekker winkelen, rondrijden in riksha's en shoppen (paps&mams, ik ben hard aant afdingen, en 't is leuk!!) hier in Kathmandu!

Liefs,

T.

  • 31 Oktober 2006 - 17:15

    Sanne En Stijn:

    Yoo Mofo! super! Rock on dude... !!!
    xx Sanne en Stijn

  • 31 Oktober 2006 - 18:34

    Peter En Sjanie:

    Dinsdagavond 18 uur. Vlak voordat we gaan eten ontdekken we dit bericht van jou. Geweldig, eindelijk weten we nu hoe je het op dit moment hebt. We kijken al weer uit naar de volgende belevenissen

  • 31 Oktober 2006 - 19:41

    Hubrecht:

    Hoi Ties!! Superrrrrleuk om je belevenissen nu al te lezen!! Ben echt ontzettend blij om te lezen dat je het nu al zo naar je zin hebt! Wordt vast allemaal met de week nog leuker! Supercoole plannen man in het vooruitzicht! XXXX

    Huub

  • 31 Oktober 2006 - 21:47

    Christian:

    Hey matties
    Dat ik gelijk na fam eversdijk een berichtje mag sturen. Echt super tof dat je heel bent aangekomen. Hoop dat je het verder nog goed naar je zin krijgt.

    Grz Christian

  • 01 November 2006 - 08:22

    Evelijn:

    Hé Ties!!
    Wat gaaf om je bericht te lezen! Het klinkt geweldig! Erg benieuwd naar je volgende verhalen. Maak je vee olifant-foto's? :) Liefs, Eef

  • 01 November 2006 - 13:13

    Tonny:

    Leuk om je enthousiaste verhaal te lezen. Nou nog ff genieten voordat het 'werk'gaat beginnen.
    Veel plezier bij het zwemmen met die olifanten. Dat zou ik wel willen zien.... haha

  • 01 November 2006 - 14:29

    Foek:

    Je 1e avonturen zijn alweer bijgelezen. Let goed op je paspoort daar he als je gaat bungeejumpen :D

    en daheee

    Foek

  • 01 November 2006 - 16:18

    Snarf:

    Hé Twizzle! Super om te horen dat je goed bent aangekomen. De eerste week is zeker de moeite waard en dan komt het echte werk! Succes! Groeten Frans

  • 01 November 2006 - 17:00

    Dads:

    Ties,
    Pas maar op dat de olifanten je niet als soortgenoot gaan zien als ze de lengte van de oren en de slurf gaan vergelijken. Misschien was het toch niet zo onverstandig geweest als je die roze tanga die we nog steeds hebben klaar liggen meegenomen had.

  • 01 November 2006 - 17:04

    Dads:

    Ties,
    Pas maar op dat de olifanten je niet als soortgenoot gaan zien als ze de lengte van de oren en de slurf gaan vergelijken. Misschien was het toch niet zo onverstandig geweest als je die roze tanga die we nog steeds hebben klaar liggen meegenomen had.

  • 01 November 2006 - 19:51

    Sonja En Martin:

    hoi Matties,
    het grote avontuur is begonnen en het is al meteen raak met een Skoda ha ha.
    Kijk je uit met zwemmende olifanten vooral als ze geen zwembandjes hebben.
    Hoe zit het nou Heb je echt geen diaree remmers meegenomen ?????
    groetjes
    Sonja Martin

  • 01 November 2006 - 21:10

    Gea Leo Tim Bob:

    Super om je verhaal te lezen!!!!!

  • 02 November 2006 - 18:15

    Persijn:

    He Foek, spreek jij ook Nepalees?

  • 02 November 2006 - 18:20

    Viola:

    Hey Tiesje!!!

    Helemaal vet! Wat een onwijs gave dingen ga je daar doen! Ben benieuwd hoe je het gaat vinden! Heel veel plezier met het olifant zwemmen, het bungee jumpen en de andere wilde dingen! Geniet...!!! xxx

  • 03 November 2006 - 11:21

    Mientje Macho:

    ha matties, super zeg om je eerste indrukken van zo een fantastische stap ergens op de wereld te lezen. Je hebt gelijk al veel meegemaakt, te gek hoor. ik herken het ;afdingen, chaos, aardige mensen, unieke omgeving, wandelen rond de Annapurna???Ik wens je een super tijd toe. Ik heb het hier koud, over een week slaap ik onder de sterrenhemel in Mali, onvoorstelbaar, maar geweldig.Tot horens.
    NAMASTE.

  • 03 November 2006 - 16:55

    Willem:

    He Ties, ouwe gek,

    Is het er toch van gekomen: op reis.
    De dré is nog niet veel veranderd op de foto. :)

    Veel plezier iig.

    Groeten uit het ook mooie tilburgse land

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Azie

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2007

"Ties is wee tuus!"

22 April 2007

Back in Bangkok!

07 April 2007

The 4.000 Islands, Phnom Penh & Angkor Wat

20 Maart 2007

Gooooooooodbye Vietnam!!

11 Maart 2007

Het gevoel van Nong Khiaw...
Matties

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 74642

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 22 April 2011

Zuid-Amerika

29 Oktober 2006 - 28 April 2007

Azie

Landen bezocht: