En wanneer je dan eenmaal echt aan het reizen bent - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Matties Eversdijk - WaarBenJij.nu En wanneer je dan eenmaal echt aan het reizen bent - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Matties Eversdijk - WaarBenJij.nu

En wanneer je dan eenmaal echt aan het reizen bent

Door: Matties

Blijf op de hoogte en volg Matties

18 Februari 2007 | Thailand, Chiang Mai

...dan gaat de tijd ook direct 10x sneller en doe je 10x meer leuke dingen dan wanneer je gewoon thuis zit! Sorry...:p dit zeg ik echt niet om jullie jaloers te maken ofzo (niet in de eerste plaats iig;) ), maar terwijl ik nu aan het terugdenken ben aan wat ik de afgelopen anderhalve week allemaal mee heb gemaakt, bedenk ik me ineens dat ik verdrink in de mooie momenten en speciale gebeurtenissen. Voor jullie een selectie...:

Anderhalve week geleden liet ik jullie achter met de mededeling dat ik die middag samen met Su naar de Taj Mahal zou gaan... De voorpret die we hadden was al gaaf, maar toen we eenmaal door de poort stapten, en oog in oog stonden met (wat leek op) een ansichtkaart, moest ik toch echt even 2 keer met m'n ogen knipperen om te geloven dat ik daar echt stond...wat een gebouw! Zo groot, gecreeerd uit zoveel duizenden kilo's wit marmer, maar toch zo sierlijk en met zoveel gedetailleerd handwerk...de zon die het een zachtgouden (is dat een woord?!) gloed geeft... Maar het mooiste is nog wel de reputatie die dit wereldwonder met zich meedraagt..."The World's Most Impressive Building In The Name Of Romantic Love"...zo, en daar sta je dan voor met z'n 2tjes...
Korte anecdote: nadat ik en m'n geliefde Zeeuwsche vlag in een paar verschillende posities met de Taj op de foto waren gegaan, kwam BigMommaVanDeBeveiliging aansnellen om, nadat ze meteen m'n vlag had ingenomen, direct haar BaasVanDeBeveiliging op te roepen omdat dit toch echt behoorlijk verboden was...!! Moest ik m'n foto's gaan deleten!! Ja laterrrr! Met behulp van Su is het toch gelukt om deze foto's van het terein te smokkelen, dus zolang jullie dit niet aan de Indiase Geheime Dienst laten weten, zet ik ze voor jullie ff in m'n foto-album...

Na Agra zijn we verder gereisd naar Jaipur. Hier was echt geen zak te beleven , hoewel we er waarschijnlijk ook gewoon te kort zijn geweest (1 dag :p ) om de meer verborgen kanten te ontdekken...er lopen trouwens wel kamelen over straat!
Doorreizen naar Delhi, en een paar dagen later op het vliegtuig naar Bangkok stappen...

Tegen het begin van de avond kwamen Suutje en ik aan in een wijk die volgens de Lonely Planet nogal vol guesthouses en hotels zou zitten... Nou, behoorlijk ja!! Goeiendegloeiende...wat een bleke massa liep daar door de straten?!!? 't Leek wel een toeristenreservaat! Na een uur door die straat heen en weer baggeren op zoek naar een geschikt hotel hadden we nog steeds geen idee hoe de doorsnee Thai er nou uit zou zien, aangezien we er nog maar 3 waren tegengekomen...:p Nou goed, you get my point, 't was best leuk voor ff; flink wat internetten, McDonaldsen, shoppen, tempels bezoeken, uitslapen, warm! douchen en een Thaise massage (valentijnskadootje van Su:) ), maar daarna hadden we 't wel weer gehad met die blanke kudde. Op naar het noorden!

In het noorden zijn we na een dagje bussen gestopt in Sukhothai, waar heel de oude stad nog in ruines te bezichtigen is. Wat vooral erg mooi was waren de levensgrote Buddha-beelden (tot wel 12 meter hoog!). Wat een gratie stralen die uit...vond 't echt heel mooi. Zeker toen de zon ook nog eens onderging...check die foto's! Heerlijk ook die rust om ons heen, er waren amper toeristen...

Op dit moment zijn we net aangekomen in Chiang Mai, en willen we eigenlijk ff gaan checken of er hier vanavond in Chinatown nog wat gedaan wordt aan het Chinese Nieuwjaar, dus als jullie het niet erg vinden...;)

Dikke kus,

T.

  • 18 Februari 2007 - 17:00

    Malou:

    heeey Ties!

    kan me voorstellen dat je het totaal niks vind om al die blanke toeristen daar te zien, en al dat gemoderniseerde gedoe!!
    lekker op de primitieve manier ,veel meer jullie ding!

    geniet! en kus aan suutje!

    liefs Malou

  • 18 Februari 2007 - 17:00

    Stijn:

    Ties, super!! en die borstomvang van je ook;)

  • 19 Februari 2007 - 03:14

    Huub:

    Hee broer, echt niet te bevatten wat voor gave dingen jij allemaal voorgeschoteld krijgt op het moment! Zoals je misschien aan de tijd van mijn bericht kan zien zit ik hier midden in het carnavals-gedruis...meer informatie volgt! Geniet van alles daar! Dikke kus van hupie

  • 19 Februari 2007 - 09:33

    Frans:

    Ha die Ties!

    Als jij terug bent kun je een handeltje gaan beginnen in aanzichtkaarten! Sjonge, al die mooie plaatjes......Echt geweldig, maar dat komt natuurlijk ook door jou kwaliteiten als fotograaf ;)Precies zo'n beeld erop met zo'n mooie zonsondergang......Waarom heb je uberhaupt de pabo gedaan en ben je geen fotografie gaan studeren :P:P. Echt cool! Het gaat je goed!

    Toedeloe Frans

  • 19 Februari 2007 - 11:25

    Anjo:

    pffffffffff...ik ben jaloers!!

  • 20 Februari 2007 - 20:11

    Eva :

    Hoi Matties,
    Je kent me niet en ik jou ook niet, maar na alle geweldige verhalen van Evelijn over jouw reis kon ik het niet laten om je verhalen en foto's te bekijken. Gek genoeg zag ik toen een bekende, namelijk Annelies, op je foto's uit Nepal. Wat is de wereld toch klein. Wat ben je een mooie reis aan het maken. Ik ben jaloers hoor. Ik kon het niet laten nu je in Thailand bent aangekomen, je een tip te geven. Zelf was ik afgelopen zomer in Thailand en ben in het noorden de grens over gegaan naar Laos. Na twee dagen varen over de Mekong kom je aan in Luang Prabang en van daaruit kun je meerdere kanten op. Echt een aanrader. Laos is zo mooi en nog niet zo toeristisch.
    Ik ben heel benieuwd naar alle komende belevenissen en avonturen. Geniet ervan, maar dat gaat vast lukken.

    Liefs Eva

  • 21 Februari 2007 - 20:52

    Jarina En Alfred:

    bedankt voor je kaartje
    Leuk het verhaal over de Zeeuwse vlag als je weer terug thuis ben ga je hem toch wel inlijsten?
    Geniet nu verder van je vrijheid en al het moois wat deze reis je te bieden heeft.
    groetjes de buurtjes van 21

  • 22 Februari 2007 - 13:27

    Viool:

    Lieve Ties!

    Echt zo gaaf dat je zo veel meemaakt! Dit zijn echt dingen die je de rest van je leven niet meer vergeet! En waar je je kleinkinderen over gaat vertellen! En je hebt in ieder geval al een start gemaakt om misschien ooit kleinkinderen te krijgen... Helemaal super dat je Su daar hebt leren kennen! Ben echt heel erg blij voor je! En ja dat lesgeven aan die kids... Helemaal super ja! De kleinste verstaan gewoon echt geen zak engels en mandinka is gewoon echt te moeilijk! Maar met wat trucjes kom je een eind :)! He ventje, blijf genieten!!!

    Dikke kus

  • 26 Februari 2007 - 16:16

    Honeyka:

    Jemig Matties wat ben jij mooie dingen aan het zien en aan het beleven. en wat een lekker weer.. hier in kathmandu word het al wel een beetje warmer maar jullie lijken de zon zelf wel.
    geef maar een knuffel aan suu ann van mij en voor jouw ook een. genietse en veel liefs Hanneke

  • 01 Maart 2007 - 19:17

    Nicky:

    Hee Ties,!
    Wat heb jij het super mega gaaf daar zeg.
    Das denk ik wel echt een droom die uitkomt.

    ik kijk nog gerelmatig op je site , En vooral de foto's zijn geweldig.

    Hoop dat ik ook ooit zoiets mee mag maken!:P

    Veel plezier nog!
    En geniet er van.
    Groetjes.,Nicky

    (Owja Ik voel me trouwens KEI GOED)

  • 07 Maart 2007 - 09:51

    Mientje Macho:

    Sawadee Ka Matties,
    Ja Ties, je hebt de kringloop stad,Delhi, verlaten voor de O2 loze stad Bangkok, maar gelukkig ben je ook door gegaan naar het noorden. De streek rondom Sapa is echt uniek.Thailand; ice coffee, fresh juice is een delicatesse.Heb je de tokkèh al 7x horen roepen? Als dat zo is kan je een mooie wens doen.
    Mocht je nog een keer richting het zuiden terug gaan, dan is de Phiphi islands een bounty eiland met niet veel toeristen--een droom--.Jeminee, zo van Zoutelande,Vrouwenpolder door het leven als globetrotter. Uniek en geweldig, echt dit vergeet je nooit meer.
    Lieve groeten van mij, Mientje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Azie

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2007

"Ties is wee tuus!"

22 April 2007

Back in Bangkok!

07 April 2007

The 4.000 Islands, Phnom Penh & Angkor Wat

20 Maart 2007

Gooooooooodbye Vietnam!!

11 Maart 2007

Het gevoel van Nong Khiaw...
Matties

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 74655

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 22 April 2011

Zuid-Amerika

29 Oktober 2006 - 28 April 2007

Azie

Landen bezocht: