Born to be Wild! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Matties Eversdijk - WaarBenJij.nu Born to be Wild! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Matties Eversdijk - WaarBenJij.nu

Born to be Wild!

Door: Matties

Blijf op de hoogte en volg Matties

18 December 2006 | Nepal, Pokhara

Hi luitjes!

Bij deze beloof ik dat ik volgende week iets zal typen over m'n werk in Astam, maar dit weekend was echt te bijzonder om te negeren...!

Dit weekend was het namelijk tijd om naar Chitwan National Park te gaan... Dat betekent SAFARI!
Vrijdagochtend vertrokken we vanuit Pokhara richting het zuidelijk gelegen "laagland" van Nepal. Hoewel dit nog steeds zo'n 240 meter boven NAP ligt, lijkt Nepal daar ineens een stuk meer op Nederland: toen ik op een gegeven moment vanaf de bus om me heen keek, besefte ik me dat ik zonder problemen 10 kilometer om me heen kon kijken...waar waren de bergen ineens gebleven?! Toch ook mooi man, hele velden met gele mosterdzaadplantjes...
Daar aangekomen hebben we uitgerust in het resort, het dorpje bekeken, gedineerd en 's avonds een cultureel programma gezien. Leuk allemaal, maar het echte werk moest nog komen...de volgende dag zouden we namelijk 's morgens met een kano en 's middags met een jeep de jungle in trekken!

Ondanks dat het op veel momenten ook gewoon lekker was om rondgevaren en -gereden te worden door die ongelofelijk mooie natuur, was het die dag af en toe ook best ff spannend, bijvoorbeeld toen we in ons kano-tje een paar krokodillen voorbij vaarden... Mirjam (andere vrijwilligster) voelde zich op dat moment net "de zalm op een toastje", en op zo'n moment snap je best wel wat ze daarmee bedoelt! Een ander spannend moment die dag was toen onze jeep ineens stopte naast een beer, die in de berm een termietennest aan 't uitgraven was!! Echt op 3-4 meter afstand!

Maar de zondag was toch echt met ruime voorsprong de kick-ass-tofste dag van dit weekend! 's Ochtends werd ik al wakker met het getoeter van de olifanten die naast ons resort hun stallen hebben, en ik heb ze verder bijna de hele dag om me heen gehad, echt geweldig! Vooral toen we die morgen vertrokken om met ze te gaan zwemmen in de rivier stroomde de adrenaline door m'n lijf heen...hoe gaaf om via de slurf op de rug van zo'n gigantisch beest te klimmen, en dan zo langzaam het water in te lopen... Wat een mooie dieren, heerlijk om daarmee in het water te spelen!
Vervolgens afdrogen, beetje uitrusten en uitlachen, en daarna richting de "olifantenparkeerplaats" waar we in een mandje op hun rug konden klimmen, om vervolgens weer recht de jungle in te wandelen. Joh, die gaan echt overal dwars doorheen, hebben echt geen paadjes nodig! En waar de meeste wilde dieren schrikken van het geluid van een jeep, vinden ze een olifant de normaalste zaak van de wereld. Daardoor konden we op een paar meter afstand komen van wilde zwijnen, herten, krokodillen en...neushoorns! Nou, dan wil je wel stil zijn...
Verder had ik, om de dag ff lekker af te toppen, voor mezelf een motor gehuurd en aan Mirjam gevraagd of ze me ff motor-rijles wilde geven...:) Deed ze braaf, en na een uurtje oefenen reed ikke dus vrolijk door Nepal op een heuse motor, helemaal alleen!! Even links een paar olifanten inhalen, beetje uitwijken voor een stel overstekende buffels...:) Hahaha...echt geniaal! Het huren kostte me 5 euro voor een hele dag, en ze vragen niet eens of je een rijbewijs hebt o.i.d.! Heerlijk joh, echt Nepali style...

Liefs,

Tiesje

Hanneke (tegen een leerling, in het nederlands): "Zeg, nou moet je toch echt ff kappen, anders trap ik je kop eraf!"

  • 18 December 2006 - 15:47

    Chantal:

    *Jaloers* beetje met olifanten spelen.. wij hebben hier in heel afrika nog geen olifant gezien!! maar lekker puh ook heus wel neushoorns en buffels. Toffe fotoos Ties! maar je hoeft echt je blokjes niet zo aan te spannen als je op die olifant zit! ijdeltuit! :P

  • 18 December 2006 - 15:49

    Belle:

    Hee Ties,
    Wow wat gaaf he op zo´n mega beest, en dan er ook nog gezellig een rondje mee zwemmen!! En ik weet niet of je de bruinebuik wedstrijd hebt gewonnen hoor!;) Ben afgelopen vrijdag nog op het strand geweest in Lissabon(in bikini).
    Liefs x!

  • 18 December 2006 - 16:03

    Tonny:

    Hé Tarzan Ties. 't Is wat...beetje stoer doen in de jungle :) Wat een onvergetelijke belevenis!Blijf bewust van alles wat je daar ziet en doet.Wij genieten hier van je verhalen en foto's.

  • 18 December 2006 - 16:09

    Frans:

    Ey ties man, dat is zeker een super tof weekend! Mooie foto's erbij en wederom een leuk verhaal.
    Bedankt nog voor die andere foto's heb vandaag de lessen gegeven en alle kinderen vonden het geweldig. Het begon echt bij ze te leven en weet zeker dat het woensdag avond een mooi resultaat wordt! Thanks voor de foto's heb er een leuke presentatie van kunnen maken en ben ook weer een beetje wijzer geworden van Nepal!

    Mzzl Frans

  • 18 December 2006 - 19:07

    Je Zussie:

    Heee grote Chick Magnet.
    super cool!
    en check hem daar stoer doen op die laatste foto ;) haha!
    Zo kennen we Tiesje weer hee! Nja, hopelijk tot snel aan de telefoon :)
    Kussieess

  • 18 December 2006 - 21:20

    Hubrecht:

    Het is je gelukt met de foto's?!!! Ik tel er nu toch echt al 20 bij dit bericht! Chill! Die neushoorn is echt vettt haha die zijn ook superlink volgens mij als je ze niet aan staat hehe XXX

  • 19 December 2006 - 09:51

    Je Mam:

    Hi Ties, mocht je onderweg haren verliezen, je weet wel, van die wilde, dan geeft dat niks hoor...! xx Sjanie

  • 19 December 2006 - 20:49

    Eef:

    He Tiesie! Wat een gave verhalen! Klinkt echt fantastisch. Wat een mooie wereld daar. Mijn realiteit bestaat nu uit een computer, veel literatuur en hele dagen typen. Zulke verhalen en foto's brengen dus een goede afleiding op van die saaie dagen. Ik ben de reis naar San Francisco ook al aan 't plannen. We gaan naar Las Vegas vliegen, en daarna door naar de Grand Canyon....Ik heb er ook zoveel zin in! Geniet ervan, en tot snel weer, heel veel liefs, Eef

  • 20 December 2006 - 11:19

    Viool:

    Tiesje, echt te vet man! Helemaal gaaf! Dat zijn echt bijzondere dingen! Is zo gaaf om te lezen! Ga de foto's nog wel s bekijken, dat gaat echt te traag hier in Gambia! Moet nu trouwens ook een voetbal wedstrijd gaan fluiten! Ik hou je op de hoogte en probeer zo vaak mogelijk ook jou avonturen te volgen! Lief dat je aan me hebt gedacht op 11 december! Je bent een lievert!

    Dikke kus!

  • 21 December 2006 - 19:54

    Leogeatimbob:

    Ha die Matties,
    In plaats van voorlezen weer genoten van je verhaal en foto's! Inmiddels is Bob 10 jaar geworden! Een gaf griezelkinderfeest gevierd! Wij gaan morgen voor 2 weken naar de Oostenrijkse bergen. Wij zijn dus even uit beeld. Fijne tijd nog in Nepal. Bijna al plannen aan het maken voor erna? Lieve groeten uit Middelburg!

  • 24 December 2006 - 09:31

    Dads:

    Met een grote slurf in het water gelegen en motor gereden. Gekker moet het niet worden ties.
    prettige feestdagen.

  • 26 December 2006 - 13:04

    Jan.kopmels.:

    ja, wie is dat nu weer,zul je denken. nou ik zing bij de cantorij, vandaar. zat deze morgen je tocht door het natuurpark te lezen, man wat een belevenis, mooie vogels zullen er ook wel zijn denk ik, daar hou ik van. ik volg je met belangstelling, je taalgebruik vind ik erg leuk en hedendaags, dan blijf ik daar ook mee bij. de groeten van jan, en een goed nieuwjaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Azie

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2007

"Ties is wee tuus!"

22 April 2007

Back in Bangkok!

07 April 2007

The 4.000 Islands, Phnom Penh & Angkor Wat

20 Maart 2007

Gooooooooodbye Vietnam!!

11 Maart 2007

Het gevoel van Nong Khiaw...
Matties

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 74656

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 22 April 2011

Zuid-Amerika

29 Oktober 2006 - 28 April 2007

Azie

Landen bezocht: