www.matties.you´refucked.nu - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Matties Eversdijk - WaarBenJij.nu www.matties.you´refucked.nu - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Matties Eversdijk - WaarBenJij.nu

www.matties.you´refucked.nu

Door: Matties

Blijf op de hoogte en volg Matties

07 Maart 2011 | Bolivia, La Paz

Het had allemaal zoveel makkelijker kunnen gaan...als ik gewoon wat door de stad was gaan slenteren, als ik een ander internetcafé had gekozen, als die klootzak niet langsgekomen was, of als ik beter op m´n spullen had gelet...

Vanmorgen heb ik in alle vroegte m´n vader op het vliegveld van La Paz uitgezwaaid. Yep, inderdaad, ik ben dus in Bolivia, heb al 2 reisweken achter de rug en wilde daar vanmorgen een bericht over op m´n site zetten. Ik heb namelijk ontzettend genoten van de drie weken die pap hier in Zuid-Amerika is geweest, echt super! Maar goed, dat stuk gaat nog komen, ik moet eerst iets anders kwijt...

Toen ik vanmorgen m´n spullen verzamelde om naar het internetcafé te gaan, bedacht ik me dat ik, afgezien van m´n foto CD´s en het kabeltje van m´n fototoestel, ook maar m´n moneybelt in m´n rugzak moest stoppen. Ik had gisterenavond namelijk een stapeltje dollars van pap overgenomen. Hij ging die toch niet meer gebruiken, en ik kon ze hier mooi omwisselen voor de lokale munteenheid, Bolivianos. Ook had ik in m´n paspoort(nummer) nodig om in te loggen op de site van American Airlines.

Nadat ik op het marktje voor m´n hotel nog een verse jus d´orange had gekocht, ben ik in het dichtsbijzijnde internetcafé gaan zitten. Ik zat nog maar net een paar minuten m´n mail te checken toen er iemand op z´n hurken achter de computer naast mij ging zitten, terwijl hij iets over USB-aansluitingen aan het brabbelen was. Omdat ik dacht dat het de beheerder van het internetcafé was, heb ik hem geen aandacht geschonken en ben doorgegaan met het lezen van m´n email. Toen ik echter na weer een paar minuten m´n rugzak, die ik naast m´n computer had gezet, erbij wilde pakken...precies, stond er helemaal niets meer!!! Ik ben meteen opgesprongen, had direct door dat het die gast geweest moest zijn, en ben de straat opgerend om te kijken of ik hem nog ergens zag. In pure wanhoop ben ik verschillende straatjes ingerend, maar nergens was mijn groene tas meer te zien... Woest, half op die vent maar ook half op mezelf, ben ik weer het internetcafé ingerend om te vragen of iemand die man kende. Maar nee, niemand had hem ooit eerder gezien...

Daar stond ik dan, in La Paz, en nu niet alleen zonder m´n vader, maar ook zonder paspoort, bankpas en creditcard, rijbewijs, inentingenboekje, kabel voor m´n fototoestel en voor 200 euro aan contant geld... De frustratie schoot me werkelijk uit m´n ogen, en ik voelde m´n hartslag in m´n keel. Gelukkig had ik m´n fototoestel in m´n broekzak, en heb ik nog 60 dollar op m´n hotelkamer liggen.

Nadat ik 2 halve telefoontjes had gepleegd naar OHRA en de Rabobank, waarbij de verbinding in beide gevallen na een paar minuten wegviel, ben ik naar het politiebureau gegaan. In een vervallen gebouw met kapotte bankstellen in de gang en een gat in de planken vloer, heb ik 10 minuten aan een lege receptie staan wachten, de medewerker was gaan lunchen. Met veel tegenzin heeft hij vervolgens mijn aangifte opgeschreven, waarna hij me vertelde dat ik de benodigde officiële stempels pas over 2 dagen kon krijgen, aangezien de commissaris van het politiebureau niet aanwezig was i.v.m. feestdagen. Toen hij er vervolgens een half uur over deed om de defecte printer aan de praat te krijgen, had ik tijd genoeg om rond te kijken wat de reden was van dat irritante geknal achter me... Het bleek een andere agent te zijn die op z´n gemak achter z´n computer een oorlogsspel zat te spelen :s

Toen m´n aangifte, zij het dan zonder stempels, uiteindelijk geprint was, ben ik op zoek gegaan naar de Nederlandse Ambassade. Helaas blijkt ook die 2 feestdagen te hebben, waardoor ik moet wachten tot woensdag...

Anyway, ik kan het nog wel even uitzingen met m´n geld, maar zal daarvoor wel m´n spullen naar een goedkoper guesthouse moeten verslepen denk ik.

I´ll be in touch!

xT


  • 07 Maart 2011 - 20:41

    Melanie:

    Jeetje Ties...... zoiets hoop je natuurlijk nooit mee te maken tijdens het reizen. Heb je ook in vuilnisbakken gekeken in de buurt van het café? Misschien heeft die gast weggegooid wat hij niet kon gebruiken.
    Het is een dure les, maar zoiets overkomt je niet snel meer.
    Succes met de afwikkeling komende dagen!

    Groetjes, Melanie

  • 07 Maart 2011 - 20:48

    Dave:

    Jeetje, klote voor je jongen!!! Succes met regelen om alles weer een beetje op orde te krijgen!

    Groetjes Dave

  • 07 Maart 2011 - 21:20

    Marco:

    jezus Ties,

    wat ontzettend klote, zoiets verwacht je totaal niet.
    Hoop dat alles snel geregeld is.
    Weet ff niet wat ik verder moet zeggen.
    Zoals Mel en Dave al zeggen: succes met de afwikkeling de komende dagen.

  • 08 Maart 2011 - 08:15

    Su-Anne:

    He lieve Ties,

    Zie yahoo mail.

    x
    Su

  • 08 Maart 2011 - 08:53

    Sintje:

    Dikke kus op je uit 't veld geslagen hartje.....................Shit man, wat een gedoe!!

    Hoop dat 't zich op de één of andere manier oplost en dat je nog wat tijd onbezorgd kunt genieten!!!

    xxx

  • 08 Maart 2011 - 09:46

    Annuska:

    Mijn hemel!!... Wat een ellende! Probeer wel de bank te bereiken!... Zo belangrijk je hebt namelijk geen poot om op te staan als ze je rekening leegtrekken!... Sterkte lvrd!... Alles komt goed Xxx

  • 08 Maart 2011 - 13:13

    Tonny:

    He Tieje.
    Fijn dat je samen met je pa een paar weken zo hebt genoten. En dan ineens dit......
    Dat is natuurlijk allemaal flink balen.
    Een hoop gedoe waar niemand op zit te wachten. Hopelijk is het weer snel allemaal geregeld. Maar evengoed een flinke tegenvaller.
    Veel sterkte ermee en succes met alles.
    Groetjes

  • 09 Maart 2011 - 00:04

    Scheldenvloekmaatje:

    Vliegende tering zeg! Wat een grmblgrmbl vent! Balen dat je ook bijna werkelijk alles bij je had! Heel veel sterkte met de rompslomp en de angermanagement! We missen je hier wel hoor! Liefs van het koliekje

  • 09 Maart 2011 - 00:09

    .:

    Oh, en je deur doet het heel goed, er is momenteel iemand heel hard tegenaan aan het schoppen. ZONDER RESULTAAT, HA!

  • 14 Maart 2011 - 09:47

    Chantal:

    pff wat een verhaal..daar zit je nu net niet op te wachten nee..
    sterkte lieverd en hopelijk zijn je laatste weken rustig en sluit je het mooi af..gr vanuit Nijmegen ;)

  • 15 Maart 2011 - 12:03

    Suus:

    nou zeg wat ontzettend balen...maar ik hoop dat je het snel hebt opgelost en dan hoor ik natuurlijk weer graag hoe het verder met je gaat....

    wel ontzettend leuk dat je vader er was zeg!!!

    suces met alles...
    kus suusje

  • 15 Maart 2011 - 20:59

    Frans & Veronique:

    Ey Ties,

    Pfff wat een berichten weer! Dit is echt balen! Wij hopen dat alles goed afloopt en jij straks niet in één of andere Boliviaanse gevangenis komt! Wij hopen snel weer te horen hoe de stand van zaken is!

    Groeten Frans en Veronique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Matties

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 74553

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 22 April 2011

Zuid-Amerika

29 Oktober 2006 - 28 April 2007

Azie

Landen bezocht: